Kapitola 1 - Paměť
Začněme tím, s čím se počítá automaticky… Neobejdete se bez fenomenální paměti, ať už dlouhodobé, či krátkodobé. Tato schopnost je sice nezbytná pro všechny druhy podniků, ale protože je to naprostý základ, v krátkosti si toto téma projdeme.
Dlouhodobá paměť
Dobrá dlouhodobá paměť je nezbytná, pro zapamatování si celé nabídky včetně cen. To asi nikoho nepřekvapí.
Nepostradatelná je ale i v případech, kdy se objeví host, který vaši hospůdku už alespoň jedenkráte někdy v minulosti navštívil. V představě o své výjimečnosti a jedinečnosti totiž předpokládá, že samozřejmě víte, co pije. A když ne, bývá jeho osobní důležitost dost často zraněna. A to samozřejmě nechceme!
Krátkodobá paměť
Krátkodobou paměť využijete zejména v případech, kdy se kolem stolu posadí xy lidí a každý si objedná jiný stupeň a velikost piva a k němu různé druhy a velikosti lihových nápojů. Tady vám zajisté může pomoci, pokud máte dobře promyšlený systém zaznamenávání. Není ostudou, objednávku si zapsat. Ale ani tak nemáte stoprocentně vyhráno. Protože ne každý host je předem rozhodnutý, co si dá. Jestli bude pít alkohol. Jestli se nechá přemluvit od spolusedících. Jestli ho nezláká Franta svou změnou objednávky z malého, na velkého panáka. V procesu jednoho objednávání může dojít k tolika změnám, že na konci váš lístek se zápisky vypadá jako první pokus dítěte o výtvarné umění.
A pokud jde o objednávku jídla, nepočítejte s tím, že vám zákazník jen nahlásí pořadové číslo z denního menu. Nebo takhle, on vám ho nahlásí, ale místo bramboráku bude chtít rýži, místo tatarky kečup atd. A když se v jednu chvíli takových sejde víc…no, držím palce.
Těmto komplikacím pochopitelně není možné jakkoliv předcházet. Ale je dobré s nimi alespoň počítat a být na ně připraven.

