Kapitola 2 - Zenové mistrovství
Dál se od vás očekává neutuchající dobrá nálada, ať už se stane cokoliv. Je nepřípustné dát najevo, že je vám zákazník třeba nesympatický. Že vám nepřijde tak chytrý, jak si on sám myslí. Že vám nepřijde tak atraktivní, jak si on sám myslí. V podstatě je ideální neustále a ve všech vzbuzovat dojem, že byste si je na fleku vzal/a, kdyby se vyslovili.
Sem patří i velká kapitola neustálého odpovídání na stupidní otázky. Jedna za všechny… Málokterá hospoda a její dodavatelé se tají svou nabídku piva. Takže když stojí zákazník u výčepu, kde vás od sebe dělí jen pípa, kde je nad každým kohoutem napsáno, co z něj teče a on se vás zeptá, co točíte za pivo… Musíte se opět mile usmát a kohouty mu přečíst. A počítejte s tím, že si v devadesáti procentech případů, po tom co vše vyjmenujete, objedná stejně to, co jste zmínili jako první.
(Tak mě napadá, že jsem nikdy nezkusila otestovat to a začít s výčtem z druhé strany. Co by se asi stalo?)
A pak taky celá řada absurdních objednávek. Přeje si zákazník vídeňskou kávu bez šlehačky? Samozřejmě není problém. Opět se jen usmějte a toho turka jim přineste. Poloviční porci pečeného kuřecího stehna s bramborem? Samozřejmě není problém, jen se s hostem předem domluvte, kterou půlku stehna máte okousat, aby pak nebyly nepříjemnosti. A takhle by se dalo pokračovat... Ale vaše reakce musí být za všech za všech okolností stejná - úsměv a vyřízení objednávky dle požadavků hosta.
Připravte se na to, že mnohdy to opravdu nebude snadné. Ale nezbývá vám než zatnout zuby a usmívat se, usmívat se, usmívat se.
Tip pro zřizovatele: V zájmu zachování zdraví vašich zákazníků, doporučuji zajistit smluvního psychoterapeuta pro vaše zaměstnance.
